Reklamowanie sklepu internetowego. Poznaj 5 skutecznych sposobów

Założyłeś sklep w sieci i czekasz, aż klienci sami do niego trafią? Nie tędy droga. Skuteczne reklamowanie sklepu internetowego to dziś podstawa funkcjonowania Twojego biznesu online. W  zatłoczonym cyfrowym świecie, gdzie konkurencja jest zacięta, kluczem do sukcesu jest umiejętność przyciągnięcia uwagi potencjalnych kupujących i co ważniejsze – utrzymania ich zainteresowania. Dlatego warto, abyś czym prędzej poznał 5 sposobów na reklamowanie sklepu internetowego, aby poprawić jego widoczność oraz zwiększyć sprzedaż. 

Dlaczego powinieneś reklamować swój sklep internetowy?

Odpowiedź jest prosta – aby czerpać zyski. Brak reklamy sklepu internetowego jest jak otwarcie sklepu stacjonarnego przy ruchliwej ulicy, ale bez szyldu i wystawy, na której eksponujesz swój towar. 

Klienci muszą wiedzieć o istnieniu Twojego sklepu, aby mogli go odwiedzić i dokonać zakupów. Reklama sklepu internetowego pomaga przyciągnąć uwagę potencjalnych kupujących, budować świadomość marki i zwiększać ruch na stronie. 

Więc jak promować sklep internetowy? Czytaj dalej, by poznać kluczowe opcje.

reklama sklepu internetowego

Jak zamienić odwiedzających w kupujących?

Dopiero po otwarciu sklepu internetowego rozpoczyna się prawdziwa przygoda z e-biznesem.  Wiesz już, że musisz znaleźć sposób na reklamowanie swojego sklepu internetowego i wypromować go na tyle, aby przynosił zyski.

Dotarcie do potencjalnych klientów wymaga przemyślanych działań marketingowych. Pamiętaj, że  nowe sklepy internetowe powstają każdego dnia, co oznacza, że konkurencja jest naprawdę ogromna. Dodatkowo coraz więcej Polaków korzysta z zakupów online, a to sprawia, że ich oczekiwania względem sklepów internetowych rosną.

Dowiedz się, w jakich obszarach powinieneś zaplanować działania, które pomogą Ci dotrzeć do odbiorców.

Reklama sklepu internetowego w Google – postaw na Google ADS

Nie ma Cię w Google? Zatem dla klienta nie istniejesz. Jeśli chcesz zadbać o widoczność swojego sklepu internetowego, obowiązkowym – a zarazem najbardziej skutecznym działaniem dla każdego e-sprzedawcy jest promocja w wyszukiwarce Google. Płatne reklamy sklepu internetowego w Google mają wiele form i różnią się m.in. miejscem wyświetlania, sposobem rozliczeń czy efektami.

Dla sprzedaży internetowej najważniejsze typy kampanii Google Ads to:

  • Kampanie Search – to kampanie w wyszukiwarce, zwane także reklamami typu Search. Są to tekstowe reklamy pojawiające się na górze strony nad organicznymi wynikami wyszukiwania. Ich celem jest przyciągnięcie wysokiej jakości ruchu na Twoją stronę internetową. Zwiększają liczbę kliknięć, generują możliwości sprzedaży i prowadzą do konkretnych transakcji. Opłacane są w modelu CPC, czyli Cost Per Click – płacisz tylko za kliknięcie.
  • Kampanie PLA (Product Listing Ads) – czyli inaczej reklamy z listą produktów. Umożliwiają wyświetlanie Twoich produktów milionom klientów online szukających oferowanych przez Ciebie produktów w Google. Reklamy PLA pokazują kupującym dokładnie, co masz na sprzedaż, zanim jeszcze dotrą do Twojej witryny. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że klikną Twoją reklamę, dokonają zakupu i zwiększą zwrot z inwestycji. Są to typowo sprzedażowe reklamy sklepu internetowego w Google, wyróżniające się największą konwersją.
  • Kampanie Display i YouTube to reklamy graficzne oraz wideo, prezentowane w sieci reklamowej Google oraz na platformie YouTube. Reklamy sklepu internetowego typu display doskonale sprawdzą się w zwiększaniu widoczności i rozpoznawalności Twojej marki lub produktu. W zależności od celu możesz je rozliczać za koszt kliknięcia (CPC – cost-per-click) lub koszt tysiąca wyświetleń (CPM – cost-per-mille). Generują one jednak zazwyczaj niską konwersję i rzadko prowadzą bezpośrednio do sprzedaży.
  • Kampanie remarketingowe – czyli reklamy sklepu internetowego docierające do użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją stronę i potrzebują przypomnienia lub zachęty, by ponownie wrócić po zakupy.

Jak reklamować sklep internetowy? Pozycjonowanie!

Aby zapewnić długoterminowy sukces sklepu internetowego, pozycjonowanie jest absolutnie niezbędne. Kluczowe elementy, takie jak dobrze przemyślana struktura sklepu oraz prowadzenie bloga, znacząco wspierają dalsze działania promocyjne i korzystnie wpływają na reklamowanie sklepu internetowego

Dobra organizacja kategorii, podkategorii oraz stron produktów jest fundamentem skutecznego pozycjonowania. Ważne jest, aby zadbać o to już na etapie tworzenia sklepu. Następnie należy skupić się na linkowaniu wewnętrznym i odpowiednim użyciu anchorów, tworząc sieć połączeń między podstronami. Dla Google to sygnał, które strony są istotne.

Kluczowe w SEO jest także prowadzenie bloga firmowego. Tworzenie rankingów, zestawień i porównań umożliwia umieszczanie linków do produktów. Treści poradnikowe i informacyjne doskonale nadają się do remarketingu, a każda kolejna wizyta w Twoim sklepie przybliża klientów do zakupu. 

Pozycjonowanie sklepu internetowego to złożony proces, który może się wydawać skomplikowany – szczególnie, jeśli nie posiadasz specjalistycznej wiedzy. Dlatego warto skorzystać z usług agencji marketingowej, która ma doświadczenie i narzędzia niezbędne do skutecznego wdrożenia strategii SEO. Profesjonalna agencja zadba o optymalizację techniczną, tworzenie wartościowych treści, link building oraz wiele innych rzeczy.

reklama e sklepu

Promuj swój sklep internetowy za pomocą wartościowych treści

W parze z SEO idzie content marketing, który odgrywa kluczową rolę w promowaniu sklepu internetowego. Treści na Twojej stronie, zawierające odpowiednie słowa kluczowe, są fundamentem skutecznego pozycjonowania. Jednak content marketing to znacznie więcej niż tylko SEO – to także narzędzie do budowania rozpoznawalności marki i wzmacniania lojalności klientów.

Dlatego treści, które umieszczasz na swojej stronie, powinny być unikalne i wyczerpująco poruszać omawiane tematy. W przeciwnym razie potencjalni klienci mogą szukać informacji u konkurencji. Pamiętaj również, że content marketing to nie tylko teksty – to także grafiki i materiały wideo.

Jakie rodzaje treści warto tworzyć?

  • Artykuły blogowe: Regularnie publikowane wpisy na blogu przyciągają ruch i budują autorytet w branży.
  • Opisy produktów i kategorii: Starannie opracowane opisy pomagają klientom w podjęciu decyzji zakupowych.
  • Infografiki: Przejrzyste i atrakcyjne wizualizacje danych mogą przyciągnąć uwagę i wyjaśnić złożone informacje.
  • Rankingi i zestawienia produktów: Prezentowane w formie wideo lub tekstu, pomagają klientom wybrać najlepsze produkty

Jeżeli potrafisz samodzielnie tworzyć wartościowe treści, to jest to świetny sposób na darmową promocję sklepu internetowego. Jeśli jednak potrzebujesz wsparcia, warto skorzystać z usług doświadczonego copywritera.

Gdzie reklamować sklep internetowy? Tam, gdzie są klienci, czyli Social Media

Serwisy społecznościowe stały się popularnym miejscem do robienia zakupów w sieci. Konsumenci korzystają z social media najczęściej do poszukiwania inspiracji oraz zdobywania informacji i opinii o produktach czy usługach. Coraz więcej sprzedawców zauważa ten trend i prowadzi sprzedaż poprzez różne kanały – traktując swój sklep online jako bazę, ale jednocześnie prezentując swoje oferty dzięki reklamie sklepu internetowego na Facebooku, czy Instagramie.

Wyjątkowo wysoką konwersją wyróżnia się reklama TikTok. Aż 95% użytkowników sieci ogląda przekaz do końca, a ⅓ z nich dokonuje zakupów na ich podstawie.

Dobra wiadomość dla Ciebie jest taka, nadal w Polsce niewiele firm skutecznie wykorzystuje potencjał TikToka. To daje Ci wyjątkową szansę na wyróżnienie się i prześcignięcie konkurencji. Tworząc kreatywne i angażujące treści, możesz dotrzeć do szerokiej i aktywnej grupy odbiorców, zbudować rozpoznawalność marki i zwiększyć sprzedaż.

Promocja sklepu internetowego poprzez e-mail marketing

E-mail marketing to skuteczny sposób na rozwój biznesu online. Nawet jeśli aktywnie działasz na w mediach społecznościowych, zawsze buduj własną bazę e-mailową, która zawsze pozostanie niezależna i będziesz miał do niej dostęp. Proponuj subskrypcję po dokonaniu zakupu i udostępniaj okienko zapisu na newsletter.

Czy wysyłka newslettera jest kosztowna? Niekoniecznie. Własna baza eliminuje koszty zakupu zewnętrznych list i jest niedrogim sposobem na reklamowanie sklepu internetowego. W sieci znajdziesz bezpłatne narzędzia do wysyłki newsletterów lub tanie abonamenty. Dodatkowe koszty mogą obejmować przygotowanie graficzne, ale proste banery możesz tworzyć samodzielnie. Dowiedz się, jak stworzyć newsletter, aby ludzie chcieli go czytać.

Pamiętaj, że w nowoczesnym e-mail marketingu kluczowa jest personalizacja. Dlatego dbaj o porządek w bazie danych i udostępniaj ankiety, aby lepiej poznać zainteresowania swoich odbiorców.

Reklamowanie sklepu internetowego – samodzielnie czy z pomocą?

Zapewne nie masz już wątpliwości, że kiedy prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć sprzedaż, reklama online będzie nieodzownym elementem Twojej strategii. 

Skuteczna reklama sklepu internetowego w Google, czy działania w mediach społecznościowych, wymagają jednak często specjalistycznej wiedzy, umiejętności i przede wszystkim czasu.

Wiemy, że nie każdy właściciel e-sklepu może pozwolić sobie na samodzielne prowadzenie takich działań. Oczywiście, promowanie sklepu internetowego na własną rękę jest możliwe, ale musisz liczyć się z tym, że możesz osiągnąć słabsze wyniki od konkurencji. Dlatego warto powierzyć to zadanie agencji marketingowej. Wykorzystaj nasze kompetencje i doświadczenie, aby nie marnować potencjału swojego sklepu internetowego.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *