Prowadzenie bloga firmowego – dlaczego warto?

Jak wiadomo Internet, to powszechnie wykorzystywane źródło informacji zarówno stacjonarnie, jak i na tysiącach urządzeń mobilnych. Jednym z filarów marketingu internetowego jest witryna, dzięki której klienci mają szansę zapoznać się z ofertą danej firmy, ale także skorzystać z poradnikowych treści, które są na niej zamieszczane. Dowiedz się, dlaczego prowadzenie bloga firmowego, to dobrze rokująca inwestycja!

Blogi firmowe, czyli atrakcyjna forma promocji firmy

Jedną z fundamentalnych zalet prowadzenia bloga firmowego, jest jego szczególnie atrakcyjna forma w prezentowaniu treści z danej branży. Jako specjalista możesz przyciągnąć uwagę odbiorców odpowiedziami na pytania, których poszukują w sieci, jednocześnie podkreślając wyjątkową jakość Twoich usług. Dzięki temu budujesz wizerunek eksperta, a to przekłada się na większe zaufanie Klientów do Twojej firmy.

Blog daje także możliwość realizacji strategii content marketingowej oraz działań SEO, zwiększając tym samym widoczność strony w wyszukiwarce Google. Regularnie umieszczane wpisy świadczą również o wysokim zaangażowaniu firmy w oferowane usługi. Klienci doceniają pomocne, merytoryczne treści w większym stopniu niż czytanie wyłącznie krótkich informacji o produktach i realizowanych usługach.

copywriter

Budowanie więzi z Klientem na blogach firmowych

Funkcje, takie jak komentowanie bądź udostępnianie danego wpisu umożliwiają nawiązanie trwałej więzi z Klientem i poszerzania zasięgów. Blog firmowy to świetne narządzie do przekazywania treści grupie docelowej, np. w formie poradnikowej. Dzięki temu zdobyta wiedza może być wykorzystana w praktyce. Umiejętnie napisany tekst rozwieje ewentualne wątpliwości co do oferowanych produktów, co zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu.

Optymalizacja pod SEO

Jak zostało wyżej wspomniane, regularnie publikowane wpisy stanowią doskonały “bodziec” dla Google, świadczący o nieustannym rozwoju danej marki. Dodatkowo blog firmowy umożliwia tzw. optymalizację treści pod SEO, w znacznej mierze opierającej się o odpowiednie rozmieszczenie fraz kluczowych w tekście.

Search engine optimization (SEO) to m.in.:

  • Poprawa strony pod względem treści i słów kluczowych
  • Optymalizacja techniczna
  • Monitorowanie widoczności
  • Linkbuilding

Odpowiednio zoptymalizowana witryna pozwala rozwinąć skrzydła Twojej stronie internetowej. Poprzez skuteczne pozycjonowanie zwiększysz ruch na stronie www oraz sprzedaż online.

blog firmowy

Jak założyć bloga firmowego?

Założenie bloga firmowego nie jest skomplikowanym procesem, jednak zadbanie o to, by znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania i by klienci chcieli do niego wracać, to już o wiele większe wyzwanie. Tworząc bloga firmowego, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z utworzonego już sklepu online lub strony internetowej. Taka strategia ułatwi nawigację między dostępnymi podstronami, jak również rozbuduje daną witrynę. Korzystając z platformy WordPress, proces tworzenia bloga jest szczególnie intuicyjny, jednak w przypadku dedykowanego CMS niezbędne będzie osobne wdrożenie oraz indywidualne ustalenia z agencją przygotowującą stronę.

Wizualne zaprojektowanie treści na blogu

Tworząc treści na bloga firmowego, warto zadbać o wizualne zaprojektowanie treści na stronie. Elementy takie jak  m.in. czcionka, zamieszczona grafika, język (formalny/nieformalny), czy układ tekstu powinny być przemyślane, a ich charakter zgodny z ogólnymi założeniami firmy. W procesie personalizacji bloga szczególnie pomocny jest wybór grupy docelowej, do której skierowane są dostępne produkty i przygotowywane treści. Jeśli chcesz założyć bloga firmowego, na którym będą znajdowały się unikalne treści, zoptymalizowane pod SEO – skontaktuj się z nami!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *