Reklama na Facebooku, to doskonałe narzędzie marketingowe o czym każdego dnia przekonuje się masa przedsiębiorców. To wszystko zasługa ogromnej bazy danych, czyli wszystkich informacji, jakie na co dzień są zbierane przez ekosystem Facebooka, przetwarzane, a potem wykorzystywane w kampaniach reklamowych. Dzięki temu, że reklamy na Facebooku są spersonalizowane, a firmy mogą docierać do swoich klientów o wiele skuteczniej. Jednak zanim tak się stanie trzeba wiedzieć, jak zacząć kampanię reklamową, by podjęte działania, zainwestowany czas i pieniądze przyniosły zamierzone efekty.
Z tego artykułu dowiesz się
Reklama na Facebooku poradnik
Czy możemy znaleźć jakiś ogólny przepis na to, jak przygotować skuteczną reklamę na Facebooku? Z pewnością będzie to atrakcyjna grafika, przykuwający uwagę i dobrze dopasowany tekst reklamy oraz odpowiednie targetowanie. Tworząc reklamę na Facebooku należy jednak pamiętać o trzech poziomach, przez które musi przebrnąć każda osoba chcąca promować komunikację swojej firmy.
Struktura budowania kampanii reklamowej na Facebooku:
- Kampania
- Zestaw reklam
- Reklama
Kampania
Zaczynamy od pierwszego etapu, czyli „kampanii”, w której określamy cel, jaki chcemy osiągnąć. Każda kampania na Facebooku powinna mieć odrębnie określony cel biznesowy. Od jego sprecyzowania zależy, jak będzie się rozwijać i jakie przyniesie efekty. Gdy nikt nie kojarzy nazwy firmy nakłanianie do kupna danego produktu/usługi raczej nie przyniesie spektakularnych rezultatów. Wówczas za cel marketingowy lepiej wybrać rozpoznawalność marki z dużym zasięgiem reklam, a dopiero w kolejnym kroku stworzymy kampanie nastawioną na konwersje. Strategia działań zawsze powinna być szczegółowo przemyślana i dopasowana do celu, jaki chcemy osiągnąć.
Zestaw reklam
Tutaj priorytetem będą trzy rzeczy: ustalenie grupy docelowej, budżetu oraz harmonogramu. Przemyślana i właściwie sprecyzowana strategia targetowania, to w kampanii reklamowej klucz do sukcesu. Facebook, dzięki danym jakimi użytkownicy platformy dzielą się każdego dnia, w stosunkowo łatwy sposób dociera do nich ze spersonalizowanymi reklamami. Polubienia, komentarze, udostępnienia, wszelkie informacje o naszych upodobaniach i preferencjach, to trwały ślad, jaki po sobie zostawiamy. Poprzez prowadzenie kampanii na Facebooku w szybki i skuteczny sposób trafiamy do tej grupy odbiorców, do której faktycznie chcemy skierować naszą ofertę.
W kwestii budżetu można zdecydować się na jedną z dwóch opcji: budżet dzienny lub budżet całkowity. Kolejnym krokiem jest sporządzenie harmonogramu wyświetlania reklam i dopasowanie go do swojej firmy.
Reklama
Ostatnim etapem jest sama reklama, czyli sporządzenie ciekawej, przykuwającej oko grafiki i tekstu reklamy. Przed zakończeniem całego procesu sprawdź podgląd reklamy i zobacz, czy uzupełniłeś wszystkie informacje (im więcej informacji uzupełnisz o swojej firmie tym lepiej). Gdy dobrniemy do tego miejsca, pozostaje już tylko uzbroić się w cierpliwość i poczekać na akceptację. Jeśli jest zgodna z regulaminem i wszystkimi wytycznymi nie powinno to długo potrwać.
Reklama na Facebooku cena
Koszt reklam na Facebooku jest bardzo elastyczny w zależności od naszych oczekiwań, dlatego trudno podać tu jakieś konkretne stawki. W 2020 roku minimalna cena postu sponsorowanego wyniosła zaledwie 5 zł, ale równie dobrze możemy zdecydować się na kampanię, która będzie kosztowała parędziesiąt tysięcy. Skąd ta dysproporcja? Wszystko zależy od budżetu, jakim dysponujemy i celów, jakie chcemy osiągnąć. W większości wypadków kampania powinna mieć charakter ciągły, czyli lepiej przeznaczyć mniejsze sumy przez dłuższy czas, niż jednorazowo wydać wszystko. Oczywiście należy tutaj wziąć pod uwagę również częstotliwość reklamy – tak, aby nie przepalała ona budżetu i nie męczyła odbiorców. Gdy częstotliwość reklamy wynosi ponad 4 przeważnie najlepszym rozwiązaniem będzie odświeżenie kreacji lub zmiana grupy docelowej.
Reklama na Facebooku, czy warto?
Odpowiedź jest jedna – TAK warto. Obecnie, Facebook, jest największym portalem społecznościowym, którego używa już ponad 16 milionów Polaków. Nie bez powodu reklamują się na nim zarówno marki osobiste, mikroprzedsiębiorstwa, czy wielkie korporacje. Pamiętajmy, że ekosystem Facebooka to również: Instagram, Messenger czy Whatsapp. Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć sprzedaż danych produktów/usługi, albo zbudować wizerunek firmy – sprawić by stała się bardziej rozpoznawalna w każdym z tych przypadków, skutecznie przeprowadzona kampania na Facebooku może przynieść ogromne korzyści.