Konkursy na Facebooku, Instagramie – jak je legalnie zorganizować i promować?

Konkursy na Facebooku i Instagramie nie od dziś cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Zachęcają użytkowników do podejmowania interakcji oraz pozwalają zwiększyć widoczność strony. Dzięki temu w krótkim czasie możemy wypromować markę i skutecznie wpłynąć na rozpoznawalność firmy oraz docelowo zwiększyć sprzedaż. Jednak koniecznym aspektem w tej kwestii jest to, aby trzymać się obowiązujących regulaminów konkursów. Sprawdź, o czym warto pamiętać!

Konkursy na Facebooku – co warto wiedzieć?

Jeżeli prowadzisz fanpage na Facebooku, to zorganizowanie konkursu jest jednym ze sprawdzonych sposobów na zaangażowania społeczności i wzbudzenie zainteresowania użytkowników. Najważniejszą kwestią podczas tworzenia konkursu jest określenie jego zasad. Należy więc odpowiednio nakreślić warunki uczestnictwa, nagrodę (lub nagrody) oraz sprecyzować do kogo jest adresowany.  Ważnym aspektem będzie również określenie czasu trwania konkursu.

Regulamin konkursu na Facebooku

Facebook tak jak każdy portal społecznościowy ma swój regulamin również odnośnie postów konkursowych. Stąd też warunkiem uczestnictwa w konkursie nie może być oznaczanie profili innych użytkowników czy udostępnianie posta. Tego typu konkurs może zostać zablokowany przez administrację, ponieważ będzie on niezgodny z obowiązującym regulaminem portalu.  Na co dzień, możemy spotkać się z masą konkursów tego typu. Jednak oprócz niezgodności z regulaminem strony są one również niezgodne z polskim prawem. Każda gra losowa powinna być bowiem zgłoszona oraz posiadać stosowne pozwolenie. Niedopełnienie tego obowiązku może być związane z koniecznością nałożenia grzywny. Dlatego też przed zorganizowaniem konkursu warto upewnić się, że są one przygotowane zgodnie z prawem.

Konkurs na Facebooku, a dokładniej regulamin postu konkursowego powinien zawierać w sobie wszystkie poniższe informacje:

  • zwolnienie serwisu z odpowiedzialności za przeprowadzenie konkursu,
  • określenie organizatora konkursu oraz nagrody,
  • warunki uczestnictwa, czas trwania konkursu oraz termin i sposób określenia wyników konkursu,
  • określenie zasad konkursowych oraz wyboru zwycięzcy,
  • opis nagrody (nagród) oraz sposobu odbioru,
  • informacja o tym, iż wzięcie udziału w konkursie jest związane z akceptacją regulaminu.

Jak więc zachęcić użytkowników do nawiązywania interakcji? Bez obaw, sposobów na to jest tutaj naprawdę mnóstwo. 

Konkursy na Facebooku – przykłady

Konkursy na Facebooku mogą mieć dowolną formę m.in..: udostępnienie w komentarzu określonego zdjęcia lub krótkiego filmu, odpowiedź na pytanie zadane w poście lub stworzenie krótkiego wierszyka. Możemy zrealizować je na kilka sposobów, oto najpopularniejsze z nich:

  • zadanie konkursowe podlegające ocenie jury lub organizatora konkursu
  • zadanie konkursowe, za które każdy użytkownik otrzyma nagrodę,
  • zadanie konkursowe, za które pierwsza zgłoszona osoba dostanie nagrodę,

Konkursy organizowane na Instagramie wyglądają podobnie do tych, które są umieszczane na platformie Facebook, jednak z jedną istotną różnicą. W ramach konkursu na Insta można poprosić o stworzenie posta konkursowego na swoim profilu z oznaczeniem profilu organizatora, jak również z oznaczeniem profili innych użytkowników.

Jak wyłonić zwycięzcę konkursu na Facebooku?

Konkursy Facebookowe i Instagramowe to ciekawe sposoby na zaangażowanie użytkowników do podjęcia interakcji. Oprócz świetnej zabawy oferują również atrakcyjne nagrody. Jednak jak wyłonić odpowiednią osobę? Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, bowiem w dużej mierze zależy to od ustalonych kryteriów i zakresu zadania.  Spośród dodanych zgłoszeń warto wybrać to, które naszym zdaniem będzie najlepiej realizowało ustalone wcześniej reguły.

Jeżeli chcesz m.in. poprzez organizowanie konkursów, przyciągnąć na swoje social media więcej obserwatorów, skontaktuj się z nami!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *