W dobie rosnących w siłę social mediów, coraz większa liczba przedsiębiorców chce zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność swojej firmy na Facebooku. Wielu z Was decyduje się na inwestycje w płatne kampanie reklamowe, jednak z tyłu głowy pozostaje obawa o koszty, by inwestycja nie zrujnowała szacowanego budżetu. Stąd też dziś postaramy się przyjrzeć bliżej, jakie są koszty reklamy na FB, od jakich czynników jest zależna i czy warto w nią zainwestować?
Z tego artykułu dowiesz się
Reklama na Facebooku – czy warto w nią inwestować?
Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na pytanie odnośnie cen reklam na Facebooku, jednak istnieje kilka istotnych czynników, które mogą mieć na nią wpływ. Koszt reklamy może wynosić parę złotych, albo nawet parędziesiąt tysięcy – wszystko zależy od budżetu, który chcemy na nią przeznaczyć, ustalonych celów i efektów, które zamierzamy osiągnąć.
Menedżer reklam Facebook to narzędzie odpowiedzialne za tworzenie profesjonalnych kampanii reklamowych oraz ich prowadzenie, ale nie posiada ściśle określonych cenników. W tym miejscu każdy klient może indywidualnie zadecydować, ile chce wydać na reklamę na Facebooku oraz jak duży ma mieć ona zasięg czy w jaką grupę docelową powinna trafić.
Jak zrobić reklamę na Facebooku?
W momencie, gdy Facebook dąży do „zerowych” zasięgów organicznych, samo prowadzenie fanpage firmowego na FB może nie spełniać Twoich wizerunkowych i sprzedażowych oczekiwań. Regularne wyświetlanie reklam na Facebooku, pomoże Ci zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy bez względu na to, na jaką skalę prowadzisz swój biznes. Aby jednak była ona skuteczna, konieczne jest indywidualne dopasowanie kampanii do danego przypadku, dopiero wówczas będzie miarodajna. W tym miejscu warto skorzystać z pomocy, jaką zaoferuje Ci profesjonalny menadżer reklam Facebook.
Ile kosztuje reklama Facebooku?
Małe i średnio prosperujące firmy często zastanawiają się nad zasadnością tego typu działań i ich opłacalnością. Ile kosztuje reklama na Facebooku? Ceny za tego typu usługi są zróżnicowane i zależą od wybranych rozwiązań, jednak w porównaniu do tradycyjnych form reklamy, są one mało kosztowne i pozwalają w odpowiedni sposób trafić do wybranej grupy docelowej. Właśnie z tego powodu widoczne są wysokie rozpiętości w cenie. Koszt reklamy na FB zależy m.in. od tego do jak dużej grupy użytkowników ma być skierowana oferta. Warto na samym początku zastanowić się, ile konwersji chcesz pozyskać w danym miesiącu dla swojej kampanii i dopasować szacowaną liczbę do swoich możliwości finansowych.
Menadżer reklam Facebook pomoże Ci stworzyć personalizowaną reklamę
Menadżer reklam Facebook pozwala określić najkorzystniejszą dla Ciebie strategię, dzięki której możesz osiągnąć zamierzone rezultaty. Istnieje kilka istotnych czynników, które mają wpływ na cenę wśród nich należy wymienić:
- Wybraną grupę docelową – im większa grupa docelowa, tym koszt reklamy na Facebooku wzrasta. Warto więc odpowiednio doprecyzować wszelkie kwestie z tym związane tak, aby oferta trafiła wyłącznie do osób potencjalnie zainteresowanych danym produktem/usługą. Z drugiej strony zbyt mała grupa docelowa może nie być wystarczająco miarodajna ze względu na niewielkie zainteresowanie reklamą przez odbiorców.
- Jakość materiału reklamowego – im niższa jakość naszej reklamy, tym jej cena będzie wyższa.
- Cel. format reklamy i miejsce jej wyświetlania – Facebook daje nam możliwość wyboru wielu formatów reklam, do których zaliczamy m.in.: grafiki, karuzele, posty wideo, kolekcje itp. Wybór miejsca wyświetlania reklamy, jej formatu może mieć przełożenie na cenę, jaką zapłacimy za reklamę.
- Natężenie konkurencyjnych reklam (sezonowość).
Reklama na FB zwiększa Twoje szanse na odniesienie sukcesu
Jak widać reklama na Facebooku może przynieść Twojej firmie wiele korzyści szczególnie, gdy wdrażamy ją w sposób ciągły. Wszystko to odbywa się w formie aukcyjnej, w której na ostateczną cenę ma wpływ wiele czynników. Tworząc kampanie reklamowe, warto na bieżąco śledzić jej efektowność i w razie potrzeb zmieniać ją względem grupy docelowej czy oczekiwanych rezultatów. W ciągu kilku miesięcy zainwestowany budżet powinien się zwrócić i zaowocować wyższymi przychodami.
Jeśli planujesz zainwestować w skuteczną reklamę na Facebooku skontaktuj się z nami. Z Agencją Foxmedio unikniesz błędów i osiągniesz zamierzone cele biznesowe!