Tajniki marketingu internetowego dla początkujących

Co jest dziś głównym miejscem spotkań i budowania relacji międzyludzkich? Oczywiście Internet. Dla przedsiębiorców oznacza to konieczność prowadzenia marketingu internetowego. Od czego jednak zacząć? Pierwszym krokiem do skutecznej kampanii jest ustalenie jej celu. Nie rzadko sprzedaż początkowo ustąpi miejsca interakcjom z odbiorcami i budowaniem zaufania. Po drugie – bądź na bieżąco z trendami, bowiem pojęcie mody nie jest e-marketingowi obce.

Co powinniśmy wiedzieć o swojej grupie odbiorców?

Twoim zadaniem jest dotarcie do osób, które będą skłonne wydać pieniądze na Twój produkt. Strategia firmy powinna opierać się na komunikacji z nimi, dlatego warto poznać naszego odbiorcę. Marketing internetowy musi być do niego precyzyjnie skierowany – trafiać w jego gusta i potrzeby, rozumieć słabości, rozwiewać wątpliwości i lęki.

Marketing internetowy a przyszli klienci – jak wybrać grupę docelową?

Stworzenie profilu idealnego odbiorcy, czyli brand persony jest możliwe dzięki znalezieniu połączeń między jego sytuacją życiową a korzyściami płynącymi z produktu lub usługi. Na tożsamość brand persony składają się:

  • takie cechy demograficzne jak wiek, płeć, dochody, wykształcenie, zawód, narodowość, wielkość gospodarstwa domowego;
  • poglądy polityczne i religijne;
  • osobowość, wyznawane wartości, pojęcia istotne dla jej pokolenia;
  • styl życia, zainteresowania;
  • plany na przyszłość, obawy, marzenia.

Pamiętaj, że raz stworzone wyobrażenie o naszym odbiorcy może ulegać zmianom, podporządkowywać się bieżącym trendom. Nie bój się aktualizować wizerunku brand persony i w rezultacie wprowadzać zmian w swojej kampanii marketingowej.

Wszystko na raz czy krok po kroku? Działania w ramach marketingu internetowego

Jeśli określiłeś już cele Twojej strategii marketingowej i stworzyłeś portret idealnego odbiorcy czas na poznanie najpopularniejszych działań w ramach marketingu internetowego

  • SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, zwana też pozycjonowaniem stron. Jej celem jest umieszczenie witryny jak najwyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania. Nie jest to możliwe bez wiedzy na temat funkcjonowania wyszukiwarek i bycia na bieżąco ze zmianami w trendach, aktualizacjami.
  • Content marketing – służy do budowania zaufania odbiorców, którzy znajdą na Twojej witrynie atrakcyjne i wiarygodne treści wzywające ich do podjęcia określonych działań. Można je zamieszczać np. na blogu firmy.
  • Social media marketing – wykorzystuje najpopularniejsze portale społecznościowe do nawiązywania interakcji z odbiorcą i uczestniczenia w jego codziennym użytkowaniu sieci.
  • Google Ads – jest to system reklamowy firmy Google, który umożliwia odpłatną reklamę Twojej firmy w różnych miejscach w sieci (np. w wynikach wyszukiwania, czy na YouTube’ie).
  • E-mail marketing – wykorzystuje pocztę elektroniczną jako kanał komunikacji. Wysyłane wiadomości mogą być spersonalizowane. Bazę danych pozyskuje się często za pośrednictwem zapisów de newslettera.

Pamiętaj, że niezależnie od podejmowanych działań marketingowych styl i sposób komunikacji powinien być dopasowany do grupy docelowej. Inaczej bowiem zdobędziesz zainteresowanie licealistki, a inaczej przedsiębiorcy w średnim wieku. Kluczem do sukcesu jest więc dopasowanie strategii marketingowej do charakteru i potrzeb Twojego potencjalnego klienta.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *