Jak założyć i pozycjonować wizytówkę Google Moja Firma?

Chcąc prowadzić dobrze prosperujący biznes jedną z pierwszych rzeczy, którą powinieneś zrobić, jest założenie wizytówki Google Moja Firma. Niezależnie od profilu działalności czy jej specyfikacji. Jeśli użytkownicy nie mogą odnaleźć Twojej działalności w mapach i wyszukiwarkach, wielu zainteresowanych nigdy nie skorzysta z Twoich usług. Dlaczego? To proste nie będą mogli Cię znaleźć!

Wizytówki Google – dlaczego warto?

W dobie wszechobecnego Internetu i jego popularności szukając informacji, swoje pierwsze kroki kierujemy najczęściej w stronę wyszukiwarki Google. To tutaj znajdujemy wszelkie interesujące nas oferty, miejsca i opinie. Na nich bazuje większość użytkowników, dlatego też nie ma co ukrywać wizytówka Google Maps, jest niezbędna niezależnie od tego, czy posiadasz stronę w sieci, czy profile firmowe w social mediach. Odgrywa ogromną rolę w wyszukiwaniu lokalnych sklepów, hotelów, restauracji czy mnóstwa innych obiektów.

Jest to skuteczny i w pełni darmowy sposób na wzrost zainteresowania Twoją działalnością. Dzięki temu Twoi potencjalni klienci w szybki sposób znajdą adres miejsca, który reklamujesz, a także: dane kontaktowe, godziny otwarcia czy opinie osób, które odwiedziły już to miejsce.

Czy wizytówka Google jest płatna? 

Wielu użytkowników zastanawia się, czy wizytówka Google jest płatna? Utworzenie oraz prowadzenie, jest bezpłatne podobnie, jak w przypadku wielu innych usług Google. Dlatego warto omijać szerokim łukiem wszelkie oferty wymagające uiszczenia opłat, chociażby dla przedłużenia ważności wizytówki Google. To próby oszusta i wyłudzenia pieniędzy, które w żaden sposób nie są powiązane z firmą Google.

Jak założyć wizytówkę Google My Business?

Jak założyć wizytówkę Google Maps?

Chcesz zaistnieć w sieci i przyciągnąć do siebie nowych klientów? Aby to zrobić, załóż wizytówkę Google My Business. Chcąc ułatwić Ci to zadanie, przygotowaliśmy krótki poradnik w formie kilku prostych kroków.

Wizytówka Google, jak stworzyć ją krok po kroku:

  1. Zaloguj się za pomocą konta Google na stronie Moja Firma https://www.google.com/intl/pl_pl/business/
Logowanie do Google Moja Firma

2. Dodaj firmę i jej nazwę. Możliwe, że obiekt jest już umieszczony na mapkach Google – wtedy musisz podjąć proste kroki zmierzające do ustalenia Twojej własności i możliwości zarządzania wizytówką Google. 

Dodawanie nowej wizytówki w panelu Google Moja Firma
Dodając firmę do GMF, sprawdź czy nie jest już dostępna na mapach Google

3. Wybierz kategorię główną działalności z dostępnej listy.

4. Jeśli chcesz, aby Twoja firma była widoczna na mapkach Google, podaj adres fizyczny przedsiębiorstwa, pod którym można ją znaleźć. Podaj również obszar, w którym dystrybuujesz produkty lub oferujesz usługi. 

Dane lokalizacyjne to bardzo ważny aspekt Twojej wizytówki w Google

5. Kolejno dodaj firmowy numer telefonu, stronę internetową oraz godziny otwarcia.

Zadbaj o to, aby Twoje dane kontaktowe były aktualne i takie same jak na stronie www oraz innych miejscach

6. Ostatnim etapem jest weryfikacja wizytówki Google.

Weryfikacja wizytówki Google Moja Firma jest możliwa na kilka sposobów. Pierwszą z nich jest metoda pocztowa, w której otrzymamy list z kodem autoryzacyjnym, nadanym na adres podany w wizytówce. Najczęściej trwa to do 14 dni. Innym sposobem jest weryfikacja telefoniczna. W obydwu przypadkach proces jest całkowicie darmowy. 

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma – kilka najważniejszych zasad

Ostatnią istotną kwestią powinno być pozycjonowanie wizytówki Google. Uzyskanie wysokich wyników w wyszukiwarce, jest uzależnione od wielu czynników m.in. od tego, w jakiej odległości od firmy znajduje się nasz potencjalny klient (im bliżej, tym bardziej na tym skorzystamy). Duże znaczenie ma także rozpoznawalność firmy i to, czy nasza wizytówka jest widoczna na słowa kluczowe wpisane przez użytkownika w wyszukiwarkę Google.

Oto kilka skutecznych sposobów na to, aby przyciągnąć do siebie większą liczbę klientów. Jak to zrobić?

  • Dodaj jak najwięcej szczegółów na temat firmy, pamiętając o poprawności danych. Niezwykle istotne jest, aby wizytówka miała taki sam adres firmy oraz dane kontaktowe, które widnieją na stronie internetowej na podstronie “kontakt”. Zawarte informacje są jednym z czynników rankingowych, dlatego warto je uzupełnić.
  • Stwórz unikalny opis firmy. Pamiętaj, że najważniejsze słowa kluczowe powinny znajdować się w pierwszych 250 znakach. Nie zapomnij umieścić także lokalizacji firmy, np. jeśli masz swój salon fryzjerski ustaw lokalizację z dokładnym adresem. Jeśli jednak nie świadczysz usług w jednym, konkretnym miejscu, to lokalizacja powinna być ukryta. Zamiast tego zwróć uwagę na obszar działań, wymieniając miasta lub województwa, w których prowadzisz swoją działalność.
  • Odpowiadaj na opinie i dbaj o wysoką średnią ocen – warto nawet w jednym zdaniu odnieść się do komentarza użytkownika, zwiększa to szanse, że zainteresuje się naszą ofertą. Ponadto wysoka średnia ocen pozytywnie wpływa na pozycjonowanie i odbiór firmy przez klientów.
  • Dodawaj regularne zdjęcia i wartościowe opisy. Dzięki publikowanym multimediom poprawisz widoczność swojej firmy. Zwróć uwagę na opisy zdjęć (do maksymalnie 80 znaków), które będą widoczne w wizytówce.

Wizytówka Google Moja Firma

Mając odpowiednią wiedzę, będziesz mógł w o wiele prostszy sposób stworzyć swoją własną wizytówkę Google Moja Firma i cieszyć się możliwościami i korzyściami, jakie Ci zaoferuje. Dzięki temu zwiększysz widoczność firmy w Internecie i zdobędziesz nowych klientów.

Jeśli potrzebujesz pomocy w założeniu lub pozycjonowaniu wizytówki Google My Business, sprawdź naszą ofertę i skontaktuj się z nami.

Skomentuj