Jak prowadzić fanpage na Facebooku?

Promocja własnej firmy jest dziś na wyciągnięcie ręki praktycznie dla każdego. Nie musisz wydawać kroci, aby zareklamować się w telewizji, czy radio. Nie musisz dawać ogłoszeń do gazety, aby ludzie dowiedzieli się, że działasz na rynku. Jedyne, co powinieneś zrobić, to być widoczny w Internecie.  Profesjonalna strona www znacząco Ci to ułatwi.

Jednak kiedy dodasz do tego firmowy fanpage na Facebooku, Twoje możliwości sprzedaży i promocji własnej firmy mogą znacząco wzrosnąć. Dowiedz się, jak prowadzić fanpage na Facebooku, aby być w kontakcie ze stałymi klientami, jednocześnie pozyskując nowych i nie zagubić się w gąszczu obwarowań i zasad, których należy przestrzegać. 

Po co Ci fanpage na Facebooku?

Jak sama nazwa wskazuje, strona Fanpage ułatwia zgromadzenie fanów Twojej działalności w jednym miejscu. Dzięki niej możesz być z nimi w stałym kontakcie, informować o nowościach, promocjach, czy przekazywać interesujące nowinki dotyczące Twojej branży. 

To także miejsce, w którym w prosty sposób dowiesz się, co ludzie myślą o Twoich produktach, ponieważ klienci w sieci chętnie dzielą się spostrzeżeniami na temat usług czy produktów, które nabywają. Musisz jednak pamiętać, że możesz otrzymaćbędziesz otrzymywał także negatywne opinie. Warto w takich sytuacjach nie dać ponieść się emocjom i wyjaśnić całą sprawę z kupującym w prywatnej korespondencji. 

Media społecznościowe to również doskonała platforma do informowania o Twoich działaniach. Zbliża się czas nowej, sezonowej oferty, pojawisz się na targach lub pracujesz nad jakimś świetnym produktem? Podziel się tym na fanpage’u!

prowadzenie fb

Założyłeś firmowe konto na FB i co dalej? – Jak rozpocząć prowadzenie fanpage?

Jeśli dotarł już do Ciebie fakt, że zaistnienie w mediach społecznościowych to dziś konieczność i nie chcesz zostać daleko w tyle za konkurencją, powinieneś ustalić jasny plan działania, który wdrożysz na swoim fanpage’u na FB.

O czym powinieneś pamiętać na początek? 6 zasad działań na fanpage’u

  1. Bardzo dokładnie uzupełnij profil swojej działalności – im więcej szczegółów podasz, tym będziesz bardziej wiarygodny. Określ charakter swojej działalności, wpisz dane kontaktowe dla swoich klientów, wskaż adres strony internetowej Twojej firmy oraz innych miejsc w sieci, które są powiązane z Twoją marką. Jeśli sprzedajesz swoje produkty, bądź usługi, skonfiguruj zakładkę „Sklep”. Dzięki niej potencjalni klienci będą mogli zapoznać się z Twoimi produktami bez opuszczania Facebooka. Nie zapomnij także napisać kilka słów o historii swojej firmy i przybliżyć klientom swojej idei. Po prostu daj się bliżej poznać.
  2. Spraw, aby Twój fanpage był atrakcyjny także wizualnie – wartościowe i angażujące treści to jedno. Warto jednak zainteresować swoich fanów ciekawą i oryginalną grafiką, która dodatkowo przykuje wzrok internautów. Najlepszym sposobem prowadzenia fanpage’u na FB jest wybór grafiki, która będzie harmonijna pod kątem estetycznym, dzięki czemu klienci będą mogli od razu skojarzyć ją z Twoją marką. Dobrze dobrana strategia wizualna sprawi, że całość będzie wyglądała spójnie i profesjonalnie. 
  3. Szczegóły mają moc – zwracaj uwagę na drobne rzeczy. Perfekcyjnie wykadrowane zdjęcie dobrej jakości, czy logo firmy, które jest tak samo dobrze widoczne na aplikacji mobilnej, co na większym ekranie. Jeśli chcesz zadbać o to, aby publikacje Twoich treści zawsze wyświetlały się poprawnie, śledź najnowsze zalecenia prowadzenia konta na FB, które dotyczą grafik i postów na fanpage’u.
  4. Regularność działań – nie wystarczy raz na miesiąc wrzucić aktualnej promocji lub zdjęcia produktu, aby zainteresować klientów i przyciągnąć ich uwagę. Regularność w publikowaniu postów to konieczność. Musisz być obecny w wirtualnym życiu swoich klientów. Warto wszystko z góry zaplanować i stworzyć sobie kalendarz z planowanymi wpisami np. w trybie miesięcznym. Pozwoli Ci to na uniknięcie duplikacji treści i pozwoli utrzymać regularny kontakt z fanami. Nie zapomnij sprawdzać, jakie wpisy cieszą się największą popularnością i dopasowuj swoje treści do odbiorców. Pamiętaj, aby naturalnie nawiązywać do świąt lub wydarzeń, przy okazji promując swój produkt. Nie przekładaj ilości postów nad ich jakość. Nikt nie lubi spamu.
  5. Wywołuj żywą reakcję ze strony odbiorców. Produktowe posty opisujące Twoje działania może i są atrakcyjne dla Ciebie, ale klienci potrzebują czegoś więcej, czyli interakcji. Nie bój się zadawać w postach pytań, zagadek, czy stosować ankiet. Wówczas Twoja społeczność włączy się w dyskusję pod postem dużo szybciej, niż Ci się wydaje.  Świetnym pomysłem jest także organizowanie konkursów na FB. Dzięki temu szybko wzmocnisz zaangażowanie swoich odbiorców lub dowiesz się tez czegoś na ich temat. 
  6. Promuj posty, ale z głową. Wszystkie treści, które chciałbyś zamieszczać, muszą być zgodne ze Standardami Społeczności Facebooka. Zapoznaj się z nimi i omijaj z daleka publikowanie zakazanej tematyki. Powinieneś wystrzegać się m.in. takich tematów jak: przemoc, zachowania niezgodne z prawem, poszanowanie własności intelektualnej, czy treści, które budzą zastrzeżenia. Za uporczywe naruszanie zasad, Facebook potrafi nakładać kary, z których najbardziej dotkliwą jest zablokowanie Twojego fanpage’a.

Jak prowadzić fanpage firmowy, aby miało to sens?

Można po prostu prowadzić fanpage na FB lub robić to efektywnie. Sama obecność Twojej firmy na portalu społecznościowym nie wystarczy, abyś osiągnął zamierzone cele. Warto poświęcić trochę czasu na przygotowanie strategii, która pozwoli Ci trzymać wszystko w ryzach. Określ cele, które chcesz osiągnąć i weryfikuj je po czasie, aby mieć pewność, że to, co robisz, ma sens. 

Pamiętaj o spójnym przekazie. Wybierz język i sposób, w jaki będziesz komunikować się z fanami. Pokaż swój styl także w treściach i zdjęciach, które zamieszczasz na Facebooku. Pamiętaj, że dla zasięgu Twoich postów liczy się także konkretna godzina, w której będziesz je publikował. Dlatego nie ma tutaj miejsca na nieprzemyślane ruchy. 

Założenie kona firmowego na Facebooku, niesie za sobą  ogromny potencjał dla firmy. Pomimo to wciąż jeszcze część przedsiębiorców nie przykłada do niego wystarczającej uwagi. Nadal zastanawiasz się, jak prowadzić fanpage na Facebooku? Otwórz się na klientów, bądź dla nich dostępny, odpowiadaj na wiadomości wysyłane na Messengerze, zaangażuj się i reaguj na ich potrzeby . Zdobywanie informacji zwrotnych na temat Twoich usług, czy produktów nigdy nie było tak proste. Tylko od Ciebie zależy, w jaki sposób wykorzystasz pozyskaną i cenną wiedzę.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *