Facebook Pixel – co to jest i jak z niego korzystać?

Właściciele stron oraz sklepów internetowych chcą, aby jak największa liczba użytkowników odwiedzała ich witryny m.in. w celu dokonania zakupu lub znalezienia danych kontaktowych. Pomóc w tym mają kampanie reklamowe przeprowadzane za pośrednictwem Facebook Ads. Jednak tylko odpowiednio przemyślane działania, przyniosą oczekiwane efekty. W tworzeniu skutecznych kampanii pomóc może Facebook Pixel służący do śledzenia użytkowników na Twojej stronie www. Wszystko po to, aby zapewnić Twoim kampaniom reklamowym jeszcze większą skuteczność i precyzyjnie trafić do konkretnych grup odbiorców. Warto więc przyjrzeć się temu zagadnieniu bliżej i dowiedzieć się, jak korzystać z Facebook Pixel?

Piksel Facebooka – co to jest?

Pixel Facebook to fragment kodu Java Script, który umieszcza się na witrynie internetowej. Umożliwia on zbieranie informacji odnośnie tego, jak zachowują się użytkownicy, którzy trafią na naszą stronę i mierzy skuteczność działań promocyjnych. Piksel Facebooka jest niezwykle przydatny podczas tworzenia statystyk i zestawień mających na celu określenie skuteczności danej kampanii reklamowej. Przede wszystkim daje możliwość gromadzenia informacji o odbiorcach, do których następnie można kierować reklamy remarketingowe. Jeżeli zależy Ci na generowaniu większego ruchu, skutecznym dostosowaniu reklam i zwiększeniu sprzedaży, koniecznie zaimplementuj kod Piksela FB na swojej stronie www

Dlaczego warto posiadać zainstalowany poprawnie Facebook Pixel?

Facebook Pixel dostarcza cenne informacje, które umożliwiają zoptymalizowanie działań reklamowych. Dzięki niemu możliwe jest śledzenie interakcji, jakie użytkownicy podejmują po wejściu na witrynę. Z dostarczonych informacji można dowiedzieć się, z jakich urządzeń korzystają użytkownicy oraz jakie konkretne podstrony odwiedzają. Umożliwia to również sprawdzenie, na którym etapie sprzedaży najczęściej nie dochodzi ona do skutku. Śledzenie konwersji to świetny sposób na podjęcie skutecznych działań w kierunku optymalizacji strategii reklamowych, aby przynosiły one oczekiwane rezultaty. Zgromadzone dane mogą zostać również wykorzystane do przygotowania reklam remarketingowych. Te, skierowane są do osób, które w przeszłości odwiedziły witrynę lub/i wykonały na niej konkretną akcję. Remarketing to niezwykle skuteczna metoda prowadzenia kampanii online. Dzięki temu możemy docierać do podobnych do siebie odbiorców.

Jak dodać Piksel Facebooka na swoją stronę www?

Do tego, aby wygenerować kod piksela Facebook, który zostanie umieszczony na witrynie, konieczne jest utworzenie wcześniej konta reklamowego na Facebooku. Po wejściu do Menadżera Zdarzeń należy odnaleźć zakładkę „Piksele„. Po kliknięciu przycisku „Utwórz piksel” rozpoczyna się proces jego tworzenia. Warto mieć na uwadze to, że do jednego konta reklamowego przypisany może być wyłącznie jeden piksel. Po jego utworzeniu przychodzi czas na instalację na witrynie internetowej. Musi on zostać poprawnie umieszczony w końcowej sekcji tagu <head> na każdej podstronie, gdyż tylko wtedy będzie mógł zapisywać zdarzenia. Bez względu na to, którą stronę uruchomi użytkownik, piksel zacznie działać i gromadzić informacje dotyczące całej witryny.

  1. W Menadżerze zdarzeń wybierz „Połącz źródła danych”
image

2. Utwórz nowe źródło danych – Internet

image 1

3. Podaj nazwę tworzonego piksela

image 2

4. Podaj adres url w celu sprawdzenia możliwej integracji partnerskiej

image 3

5. Sposób połączenia witryny

image 4

6. Ręczne wdrożenie API lub użycie integracji partnerskiej

image 5

Można zainstalować go na trzy sposoby:

  • ręcznie – należy skopiować cały kod piksela, a następnie umieścić w kodzie nagłówka (<head>) każdej podstrony,
  • z wykorzystaniem integracji partnerskiej – w przypadku witryny stworzonej w oparciu o najpopularniejsze systemy CMS
  • poprzez instrukcję e-mail – należy wysłać ją wraz z kodem do programisty zajmującego się witryną. 

Po implementacji Piksela Facebooka kolejnym ważnym krokiem jest konfiguracja zdarzeń. Dzięki nim zdobędziesz informacje na temat tego, kto odwiedził Twoją stronę, kiedy miało to miejsce, czy zdecydował się na zakup lub np. zapisanie na Twojego newslettera oraz wiele innych danych. Zanim jednak to nastąpi, musisz wskazać Facebookowi, na których działaniach powinien się skupić.

image 6
image 7

Wyróżniamy dwa typy zdarzeń: standardowe i niestandardowe. Te pierwsze dotyczą działań, które obsługujesz w produktach reklamowych. Zdarzenie zacznie działać wówczas, gdy na swojej stronie dodasz je do kodu Pixela Facebooka. Umożliwiają m.in. rejestrowanie i optymalizację pod kątem konwersji. Zdarzenia niestandardowe to wszystkie “akcje”, które nie mieszczą się w granicach standardowych zdarzeń. Dzięki nim stworzyszm.in. nietypową grupę odbiorców, co da szansę dotarcia do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów.

Jeżeli chcesz tworzyć skuteczne kampanie reklamowe, sprawdź naszą ofertę! Zajmujemy się prowadzeniem i obsługą social media oraz wieloma innymi usługami z zakresu marketingu internetowego. 

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *