linkbuilding

Czym jest linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne?

Każdemu posiadaczowi strony internetowej zależy na tym, by przebiła się przez tysiące innych i aby internauci odwiedzali ją jak najczęściej. Chcąc osiągnąć taki efekt, kluczowa jest optymalizacja witryny, którą można przeprowadzić między innymi poprzez linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Zobacz, co zrobić, by Twoja strona stała się bardziej atrakcyjna – dla internautów i dla robotów wyszukiwarek! 

Linkowanie wewnętrzne SEO – na czym polega? 

Nawet minimalistyczne witryny składają się przynajmniej z kilku zakładek i segmentów. Linkowanie wewnętrzne, to sposób na to, by ułatwić odwiedzającym poruszanie się po poszczególnych podstronach i zapoznawanie z zawartymi w nich danymi bez zbędnych problemów. Całość zyskuje na przejrzystości i stwarza wrażenie spójnego, kompleksowego projektu dopracowanego w najdrobniejszych szczegółach. Gdy popatrzymy na tę kwestię z punktu widzenia SEO, linkowanie wewnętrzne odgrywa ogromną rolę w kreowaniu mapy witryny, która powstaje z myślą o robotach Google. W efekcie poruszają się one szybciej, efektywniej indeksując podstrony oraz rozpoznając hierarchię treści. Google identyfikuje sedno Twojej strony www, co przekłada się na znacznie lepsze rezultaty pozycjonowania.  

W jaki sposób tworzyć linki wewnętrzne? 

Po pierwsze, zachowajmy umiar. Zbyt liczne umieszczanie odnośników do własnych podstron może wydać się użytkownikom irytujące i chaotyczne, a przez wyszukiwarki uznane za spam. Po drugie, róbmy to kreatywnie. Linkowanie wewnętrzne Wordpress oraz inne systemy zarządzania treścią (CMS), zapewniają one spore pole do popisu. Hiperłącza warto umieścić w menu głównym lub bocznym, w stopce lub w formie zbioru wyróżnionych wpisów. Dbajmy o logikę, na przykład linkując post w innym wpisie, który będzie poruszał zbliżoną tematykę. Linkować można na konkretne słowa kluczowe, ich synonimy lub dłuższe fragmenty tekstu. 

Linkowanie zewnętrzne –  co warto zapamiętać na jego temat? 

Linkowanie zewnętrzne to nic innego, jak pozyskiwanie linków z innych domen, które pełnią funkcję odnośników do naszej witryny. Są niezwykle cenne i pożyteczne w procesie kreowania profesjonalnej i godnej zaufania marki oraz tworzenia właściwie pozycjonowanej strony. Pod kątem SEO linkowanie zewnętrzne jest więc równie istotne choćby z czysto wizerunkowego punktu widzenia. Zapewnia zwiększony ruch na stronie i sprawia, że rośnie jej rozpoznawalność.  

Zanim zaczniesz pozyskiwać linki zewnętrzne pamiętaj, że liczy się tu głównie jakość, a nie ilość. Najwięcej korzyści przyniosą linki pochodzące ze stron o zbliżonej tematyce, cieszących się powszechnym zaufaniem i dużą liczbą odbiorców. Gdy odnośnik do Twojej strony umieszcza renomowany, poczytny serwis, Google reaguje na to w podobny sposób, jak ludzie – uznaje, że Twoja witryna jest godna zainteresowana oraz merytoryczna. Zasada, którą kierują się odbiorcy i algorytm Google jest więc bardzo prosta – im więcej linków dobrej jakości, tym lepiej i tym większa przewaga nad konkurencją. 

Jak pozyskiwać linki zewnętrzne? 

Jeżeli zależy Ci na lepszych wynikach w wyszukiwarce, to najwyższa pora na stałe zaprzyjaźnić się z linkowaniem zewnętrznym. Na szczęście wiedza i niezbędne narzędzia do optymalizowania strony są na wyciągnięcie ręki. Ogólnodostępne miejsca, z których możesz zdobywać linki to m.in. fora branżowe, katalogi, czy publikacje artykułów na portalach branżowych. Trzeba jednak liczyć się z tym, że robiąc to samemu łatwo o potknięcie, dlatego firmy specjalizujące się w pozycjonowaniu korzystają z odpowiednich narzędzi m.in. Senuto, Ahrefs, Majestic, które pomagają dokonać trafnej analizy i uniknąć błędów. 
 
Ponadto chcąc pozyskać linki zewnętrzne: 

  • Twórz wpisy gościnne, które będą pojawiały się na innych portalach.  
  • Jeśli pasuje to do charakteru Twojej działalności, rozważ współpracę z influencerami lub zainwestuj w artykuł sponsorowany. 
  • Udzielaj się na internetowych forach branżowych, link do strony umieszczając w stopce.  
  • Wymieniaj się linkami ze swoimi partnerami biznesowymi i rozwijaj profile w mediach społecznościowych, umieszczając na nich odnośniki do witryny.  
  • Warto także zgłosić firmę do katalogów branżowych. 

Zależy Ci na profesjonalnym pozycjonowaniu strony uwzględniającym linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne? Skontaktuj się z nami, a z przyjemnością pomożemy Ci w zbudowaniu witryny cieszącej się stałym zainteresowaniem! 

Skomentuj