Jak założyć fanpage na Facebooku?

Facebook to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych. W samej tylko Europie korzysta z niego przeszło 282 milionów ludzi dziennie. Portal ten jest bardzo przyjazny firmom, umożliwia bowiem stworzenie profilu dla działalności i zgromadzenia wokół niego grupy fanów. Na Facebooku możesz dzielić się swoimi poradami, informować o ważnych dla firmy wydarzeniach oraz wchodzić w interakcje ze swoimi klientami. Jak jednak założyć fanpage na Facebooku? 

Jak stworzyć stronę na Facebooku? 

Założenie fanpage’a na Facebooku jest dosyć proste. Należy powiązać stworzoną stronę ze swoim kontem prywatnym, by umożliwić sobie swobodne administrowanie nią. Jako administrator możesz w pełni zarządzać swoim fanpage’em, jak również nadać innym zaufanym osobom różnego rodzaju funkcje, takie jak: 

  • administrator,  
  • moderator,  
  • redaktor, 
  • reklamodawca, 
  • analityk. 

Na stronie głównej znajdziesz kilka przycisków, które umożliwiają stworzenie nowej strony na Facebooku

  • przycisk + w prawym górnym roku, tuż obok imienia, 
  • zakładka “strony” w lewym górnym rogu, pod Twoim imieniem i nazwiskiem, 
  • strona logowania Facebooka (poniżej przycisku “utwórz nowe konto”) – oczywiście konieczne jest zalogowanie się na konto, by powiązać je ze stroną. 

Jak uzupełnić fanpage na Facebooku? 

Po kliknięciu w przycisk zostaniesz przeniesiony do kreatora, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces zakładania fanpage’a. W pierwszej kolejności Facebook poprosi Cię o podanie nazwy strony. Najlepiej, by była ona dokładnie taka sama, jak nazwa prowadzonej przez Ciebie firmy. Możesz również dodać do swojej nazwy kilka słów, które uatrakcyjnią ją w oczach klienta, np. „Bistro Trzy Kolumny – tradycyjny smak w nowoczesnym wydaniu”. 

W następnym polu musisz wybrać kategorię strony na FB – czyli określić, czego dotyczyć będzie Twój fanpage. Jest to bardzo ważny krok, ponieważ od wyboru odpowiedniej kategorii zależy, jakie funkcje i narzędzia będą dla Ciebie dostępne po utworzeniu strony. W nowej wersji Facebooka istnieje możliwość wybrania nawet kilku kategorii. Pole to może również zostać edytowane już po utworzeniu fanpage’a. 

Ostatnia z dostępnych na tej stronie formularzy to opis. W tym polu umieszczasz krótką informację na temat tego, co można znaleźć na stronie i w jakim celu powstała. Charakterystyka nie powinna być dłuższa niż dwa-trzy zdania, głównie ze względu na ograniczenie ze strony Facebooka – w tym polu nie możesz umieścić więcej niż 255 znaków. Po uzupełnieniu ostatniej z tabelek kliknij „utwórz stronę” i voila – Twój pierwszy fanpage jest już aktywny! 

Jak dodać zdjęcia do fanpage’a na Facebooku? 

Po utworzeniu strony (zostaniesz o tym poinformowany komunikatem w lewym dolnym rogu) możesz wyjść z kreatora lub skorzystać z niego, by dodać zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. Pierwsze z nich powinno zawierać logo firmy lub zdjęcie osoby, której strona ta dotyczy. Drugie stanowi uzupełnienie profilu i powinno raczej harmonizować z tym, czym Twoja firma faktycznie się zajmuje. Zdjęcie profilowe powinno mieć wymiary 170×170 px, a zdjęcie w tle – 820×312 px. Oczywiście są to wartości sugerowane przez Facebooka – z doświadczenia wiemy, że nie zawsze dobrze się one prezentują (ale o tym napiszemy innym razem ;)). 

Dodanie zdjęć poprzez kreator jest opcjonalne. Możesz to zrobić również w późniejszym czasie. Wystarczy, że po przejściu na stronę główną klikniesz nazwę swojego fanpage’a, a następnie przycisk „edytuj” lub ikonkę aparatu. 

Założenie strony realizujemy bezpłatnie dla naszych klientów, którzy powierzyli nam prowadzenie fanpage na Facebooku.

Napisz komentarz