Największa platforma społecznościowa, jaką jest Facebook to ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników. W Polsce prawie połowa społeczeństwa posiada konto na FB, na którym spędza średnio aż dwie godziny dziennie. Jak sprawić, aby użytkownicy sieci znaleźli tam właśnie Twój biznes? Zobacz, jak pisać posty na Facebooku, które realnie pomogą w sprzedaży Twoich produktów i dotrą do potencjalnych klientów, zwiększając Twoją konwersję.
Post angażujący na FB – czy trzeba się tego uczyć?
Dobrze prowadzone działania na Facebooku mogą znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży. Dzięki specjalnemu narzędziu dla firm, jakim jest fanpage, przedsiębiorstwa mogą gromadzić na swojej stronie fanów, których będą informowały o aktualnych promocjach, wydarzeniach, czy nowych produktach wprowadzonych do sprzedaży.
Fanpage pozwala doskonale poznać grupę docelową, od której w łatwy sposób możesz otrzymać konkretną opinię na temat produktów lub usług, które sprzedajesz w Internecie. Dotarcie do potencjalnych klientów nigdy jeszcze nie było tak proste.
Każdego dnia użytkownicy Facebooka mają do czynienia z setkami wpisów, jakie są na nim zamieszczane. Jednak, czy wszystkie posty na Facebooku osiągną sukces? Dowiedz się, w czym tkwi tajemnica publikowanych treści i jak pisać posty, które realnie potrafią wpłynąć na sprzedaż.
O czym musisz pamiętać publikując post na Facebooku
Nie sprzedawaj za wszelką cenę – pamiętaj, że Facebook, to nie sklep on-line, dlatego nie skupiaj się jedynie na chęci sprzedaży swojego produktu, czy usługi. Jeśli zadbasz o efektowną komunikację ze swoim klientem, Twoje działania zaczną się wkrótce po prostu spieniężać.
Posty to nie tylko tekst – to także przekaz graficzny, czy filmowy, który często bardziej trafia do odbiorców i jest bardziej atrakcyjny niż słowo pisane. Warto o tym pamiętać.
Obserwuj konkurencję – niech będzie ona Twoim punktem odniesienia. Wykorzystaj u siebie to, co u niej dobre i ucz się na jej błędach. Właśnie tak działają największe marki – czerpią inspiracje z otoczenia.
Publikuj regularnie – naucz swojego klienta, że przykładowo w każdą środę znajdzie na Twoim profilu nowy post z ciekawą poradą, a w sobotę przybliżysz mu działanie jednego ze swoich produktów. Posty publikowane systematycznie są kluczem do sukcesu.
Korzystaj ze statystyk swojego fanpage – jeśli będziesz dokonywał analizy ruchu na swoim profilu, wnioski nasuwają się same. Być może Twoi odbiorcy są aktywni w określonych godzinach? Wykorzystaj tę wiedzę, aby zaplanować wpisy na FB i właśnie wtedy publikować nowe posty.
Jeśli nie masz czasu albo po prostu nie chcesz się zajmować prowadzeniem firmowego Facebooka, skorzystaj z pomocy doświadczonej agencji reklamowej, która zrobi to za Ciebie.
Jak napisać post na FB?
Dodanie posta na FB a dodanie wartościowego posta mającego na celu zaangażowanie odbiorców, to dwie różne sprawy. Na co powinieneś zwrócić uwagę, publikując treści na portalu społecznościowym?
- Długie i przeciążone treścią posty nie odnajdą się na Facebooku. Lekkie i proste zwroty to coś, czego szukają przeciążeni nadmiarem informacji użytkownicy FB. Staraj się kondensować swoje myśli i przekazywać jasne, krótkie oraz zwięzłe komunikaty. Mogą być okraszone dowcipem! Niekiedy wystarczy oszczędne w słowach hasło albo pytanie rzucone w stronę społeczności, aby pod postem dosłownie zawrzało. Statystyczny facebookowy użytkownik czyta post zaledwie kilkanaście sekund. Dobrze wykorzystaj ten czas i zdobądź jego uwagę.
- Najważniejsze jest pierwsze zdanie. To ono powinno przekłuwać uwagę odbiorcy i sprawić, że będzie chciał czytać dalej.
- Stawiaj pytania i postaraj się stworzyć post angażujący społeczność. Komentarze pod postem zwiększą Twoje zasięgi, dlatego stosuj dialog z Twoimi odbiorcami i staraj się wciągnąć ich w dyskusję.
- Użytkownicy mediów społecznościowych uwielbiają konkursy – zamieszczaj je od czasu do czasu w swoich postach.
- Podczas publikowania postów stosuj emotikony (ale z umiarem) – podnoszą one atrakcyjność tekstu.
- Wykorzystuj call to action – co jakiś czas w swoich postach nakłaniaj swoją społeczność do działania: do kliknięcia linka, kupienia czy napisania opinii.
- Posty na FB pytania – to zawsze dobry pomysł, aby zacząć dyskusję. Zadawaj pytania swoim odbiorcom, aby bardziej ich poznać i wejść z nimi w interakcję.
Tworzenie postów na FB – co kiedy skończą Ci się pomysły?
Na pewno znasz ten moment, kiedy prowadzisz profil w mediach społecznościowych i masz wrażenie, że wyczerpałeś już wszystkie możliwe pomysły i sam nie wiesz, co mógłbyś zakomunikować odbiorcom na temat swojej działalności. Uspakajamy, że to normalne.
Z pomocą może przyjść tworzenie kalendarza wpisów z wyprzedzeniem. Poświęć jeden dzień na ustalenie ilości (dobrze, żeby była taka sama każdego miesiąca) oraz tematów, na które chciałbyś napisać ciekawy post na Facebooku. Przy okazji rzuć okiem w kalendarz – może znajdą się w nim niebanalne święta, o których mógłbyś wspomnieć pisząc post na Facebooku? Albo w Twojej okolicy organizowane są oryginalne wydarzenia, które mogą mieć jakiś związek z Twoją działalnością?
Jest naprawdę tak wiele opcji na zainteresowanie klienta tym, co robisz, że nie musisz ograniczać się tylko do opisów swoich produktów. Kiedy już zupełnie nie wiesz, jak napisać post na Facebooku, możesz poprosić swoich fanów, żeby tym razem oni napisali coś o sobie. To też dobry pretekst to lepszego poznania ich profilu.
Pamiętaj, że tworzenie postów na FB to nie jest trudna do określenia magia. To raczej strategia, która realizowana krok po kroku pozwoli Ci na stopniowe zwiększenie sprzedaży.
Zwróć uwagę, żeby po publikacji Twoje posty nie żyły dalej własnym życiem. Analizowanie ich pozwoli Ci dowiedzieć się czegoś więcej o użytkownikach, którzy obserwują Twoją działalność na FB. Zyskaj wiedzę na temat najbardziej polubionych i angażujących treści i wykorzystuj ją podczas kolejnych publikacji.