Marketing sezonowy – czyli jak życie z kalendarzem w ręku wpływa na sprzedaż

Marketing sezonowy jest działaniem, które doskonale wpasowało się w branżę e-commerce. Odpowiednio zaplanowane kampanie marketingowe na podstawie kalendarza, mogą zwiększyć sprzedaż i mają realny wpływ na pozyskanie większej liczby lojalnych klientów. Dla wielu branż konkretny czas w roku może okazać się prawdziwą szansą na rozwinięcie skrzydeł i wybicie się na tle konkurencji.

Dowiedz się, jak wykorzystać sezonowe trendy, które oferuje Ci Twoja branża, aby osiągać jeszcze większe zyski i przyciągnąć uwagę klientów. Nie przegap czasu, w którym konsumenci jeszcze chętniej dokonują zakupów Twoich produktów lub usług, aby wypromować swoją markę.

Czym jest marketing sezonowy?

Marketing sezonowy to dobrze przemyślana strategia, w której działań marketingowych dokonuje się na podstawie określenia sezonowych trendów takich jak święta, pory roku, czy wydarzenia kulturalne. Jak każdy marketing, ma on na celu zainteresowanie klientów ofertą i zwiększenie sprzedaży. 

Idealny marketing sezonowy powinno cechować:

  • dobre wyczucie czasu,
  • oryginalna treść,
  • atrakcyjny sposób realizacji kampanii marketingowej. 

Warto jednak pamiętać, że aby realizować kampanie sezonowe, nie wystarczą chwilowe uniesienia i nagła widoczność firmy w konkretnym czasie w roku, ale odpowiednio wcześniej opracowany harmonogram działania. Często też o kampaniach marketingowych, które firma będzie przeprowadzała zimą i promocji oferty sezonowej, należy myśleć już u schyłku lata, czyli na kilka miesięcy wstecz.

Dlaczego marketing sezonowy jest tak ważny?

W zależności od czasu w roku, potrzeby i preferencje klientów ulegają zmianie. Kampanie sezonowe pozwalają na lepsze dostosowanie oferty firmy do aktualnych oczekiwań konsumentów. W danym czasie klient może pożądać zupełnie innych rzeczy. Dopasowanie oferty do sezonowych trendów pozwala na osiągnięcie lepszych wyników finansowych.

Warto wykorzystać określony czas w roku, w którym następuje wzrost popytu na konkretne produkty lub usługi, aby pomóc firmie w utrzymaniu konkurencyjności i zwiększeniu swojej widoczności na rynku. Dodatkowo firma, która uwzględnia trendy rynkowe i angażuje się w sezonowe kampanie marketingowe, może być postrzegana jako ta, której nie są obojętne potrzeby klientów.

Marketing sezonowy – jak do niego podejść, aby był opłacalny?

Nie każde święto w kalendarzu, czy wydarzenie kulturowe będzie pasowało do Twojej branży. Warto więc wybrać te, które faktycznie mają odzwierciedlenie w Twoich propozycjach dla klientów, jakie znajdą w Twoim sklepie internetowym. Na pewno doszukasz się w ciągu roku przynajmniej jednego okresu, podczas którego Twoja oferta będzie bardziej pożądana przez kupujących, niż zazwyczaj. Warto dobrze się do tego czasu przygotować i stworzyć dedykowane sezonowe działania reklamowe.

Planuj sezonowe działania marketingowe odpowiednio wcześniej

Może Ci się wydawać, że spontaniczność jest atrakcyjna i wprowadza do firmy powiew świeżości. Nic bardziej mylnego. Kampanie reklamowe powinny być zaplanowane dużo wcześniej. Tylko wtedy mają szansę być perfekcyjnie zorganizowane, dopięte na ostatni guzik i pozytywnie zaskoczyć Twoich klientów.

Jeśli podejdziesz do przygotowania kampanii sezonowych zawczasu i przygotujesz się z wyprzedzeniem do konkretnego czasu w roku, w którym planujesz zwiększyć sprzedaż, masz szansę wybić się na tle konkurencji. Dopracuj swoje pomysły i inspiracje oraz przede wszystkim sprawdź, kiedy Twoja firma odnotowała największą sprzedaż. A następnie dowiedz się, czy miało to coś wspólnego z konkretną okazją i połącz to w jedną całość.

Dopasuj formy marketingu sezonowego do klientów

Dowiedz się, kim są Twoi klienci, aby możliwie jak najbardziej trafić z reklamą w ich gusta oraz potrzeby. Dokładne poznanie Twojej grupy docelowej pomoże Ci skuteczniej dobrać działania marketingowe, jakie chcesz wykorzystać do promocji swoich produktów lub usług i skutecznie przygotować kampanię sezonową.

Nie wystarczy jeden format reklamy, którą skierujesz do wszystkich. Dzisiejszy klient interesuje się tylko znikomą częścią informacji, jakie do niego trafiają. Do Twojego sukcesu prowadzi więc personalizacja treści i dostarczanie ich przez kanał, który dla Twojej grupy docelowej ma szanse na największą konwersję. Najlepiej jednak nie ograniczać się do jednego środka przekazu i trafiać do klientów różnymi drogami.

Wprowadź do marketingu sezonowego element wyczekiwania

Kiedy dużymi krokami zbliża się czas, w którym Twoja oferta sezonowa wkroczy na salony sieci, możesz wspomóc jej promocję, zamieszczeniem w widocznym miejscu tykającego zegara. Niech przypomina klientom, kiedy rozpocznie się lub, co gorsza zakończy Twoja wyjątkowa sezonowa promocja. Przypominaj o ważnej akcji, którą zaplanowałeś w newsletterze lub na mediach społecznościowych.

Optymalizuj treści pod kątem SEO i przygotuj sezonowy content 

Pamiętaj, że dobry marketing sezonowy będzie miał odzwierciedlenie także w słowach kluczowych. Musisz dopasować odpowiednie frazy obecne w swojej branży do aktualnego newslettera oraz treści, jakie zamieszczasz na blogu i w mediach społecznościowych. Posty na Facebooku, czy Instagramie powinny zawierać najczęściej wpisywane przez konsumentów w danym okresie słowa kluczowe. Sezonowy content opiera się głównie na wartościowych treściach. Postaraj się, aby były one unikalne i dopasowane do okoliczności oraz jednocześnie w ciekawy sposób nawiązywały do Twojej oferty.

Testuj różne rodzaje kampanii reklamowych Google, kiedy wdrażasz marketing sezonowy

Google daje Ci doskonałe możliwości promocji i reklamy Twoich produktów. Wykorzystaj je podczas swojej sezonowej kampanii promocyjnej. Dzięki Google Analytics będziesz mógł sprawdzić, które produkty i kiedy zaczynają wzbudzać zainteresowanie wśród klientów. Jeśli podejrzewasz, że najlepszy okres na sprzedaż Twoich produktów to przykładowo Boże Narodzenie, sprawdź w Google Analytics, czy rzeczywiście przynosiły one wtedy największą konwersję i przygotuj się na ten czas z dużym wyprzedzeniem, co pozwoli odnieść Ci większy sukces kampanii sezonowej.

Cykliczne trendy, mające miejsce w Twojej branży możesz także śledzić za pomocą reklamy Google Ads, która umożliwia promowanie Twoich produktów i usług w najbardziej popularnych miejscach w sieci. Sądzisz, że nie poradzisz sobie z samodzielnym ustawieniem kampanii reklamowych dla swojego biznesu lub pozycjonowaniem strony internetowej? Zobacz, jak robi to profesjonalna agencja reklamowa i skorzystaj z jej doświadczenia, aby zwiększyć swoją sprzedaż.

Marketing sezonowy? Tak, ale jako dodatek do całości

Nie osiągniesz sukcesu, stawiając jedynie na sezonowe kampanie reklamowe i tymczasowe pozycjonowanie. O widoczność swojej strony musisz dbać przez cały rok, nie tylko od święta. Przed sezonem promuj swoje produkty, ale o wizerunku firmy pamiętaj cały czas. Pozwoli Ci to na przyzwyczajenie klientów do własnej marki, a kiedy nadejdzie moment, w którym będą gotowi kupić dany produkt, wybiorą Twoją firmę.

Marketing sezonowy jest doskonałą szansą na wzrost sprzedaży Twoich produktów w konkretnym czasie w roku. Warto wykorzystywać go w swoich działaniach, ponieważ dzięki niemu masz szansę na większy rozwój własnej firmy. Pamiętaj, że klienci uwielbiają okazje, w których mogą coś kupić. Często to właśnie one decydują o tym, czy wejdą w posiadanie jakiegoś produktu, czy usługi. Czasem mogą być nawet nieświadomi wyjątkowych chwil, z okazji których mogliby coś kupić. Tutaj już zaczyna się Twoja rola i przygotowanie wartościowej kampanii sezonowej, która da klientowi powód do zakupu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *