Jakie hashtagi wybrać, dlaczego warto ich używać?

Z pozoru niewielki znaczek # zwany hashtagiem pozwala na grupowanie treści, które tworzysz w Internecie i przyporządkowuje je do odpowiednich kanałów, dzięki czemu mogą one dotrzeć do odbiorców, na których Ci zależy. Używając ich, warto jednak się zastanowić, jakie hashtagi wybrać, aby korzystanie z nich przyniosło zamierzony efekt.

Hashtagi szczególnie polubili użytkownicy social mediów. Pomagają im one w codziennym gąszczu informacji wyłapać te, którymi są zainteresowani. Dowiedz się, po co daje się hashtag oraz jak korzystanie z hashtagów może pomóc Ci w marketingu internetowym i jak ich poprawnie używać, aby właściwie odgrywały swoją rolę.

Co to jest hashtag i jak działa?

Hasztag pełni niejako funkcję porządkową. Po co daje się hashtag? Ponieważ pomaga grupować wpisy w mediach społecznościowych i podkreśla, do jakiego tematu należą. Działa też trochę na zasadzie linka, ponieważ klikając hashtag, użytkownik zostaje przeniesiony do zawartości, które zostały do niego podpięte. 

Media społecznościowe takie jak Instagram, czy Twitter dają użytkownikom możliwość wyszukania i obserwowania konkretnych hashtagów i treści, które są do nich przypisane, a umiejętne ich określanie, pomaga w zdobyciu konkretnej społeczności i dotarciu do tych, których interesuje dany temat. 

Oprócz mediów społecznościowych symbol ten jest dziś często wykorzystywany w językach programowania czy przez grafików. 

Jakie hashtagi? Używaj ich tak, aby spełniały swoją funkcję

Chociaż popularność hashtagów znacząco wzrosła w ostatnim czasie, nadal nie wszyscy wiedzą, jak ich poprawnie używać. O czym powinieneś pamiętać, zanim zamieścisz popularny krzyżyk przed jakimś słowem?

  • Znak # powinien znajdować się przed wyrazem bez żadnych spacji.
  • Staraj się nie odmieniać słów, gdyż te w wersji podstawowej są częściej wyszukiwane przez użytkowników sieci.
  • W przypadku wielowyrazowych hashtagów spacja także jest zakazana. Jeśli chcesz rozdzielić dwa słowa, rozpocznij wyrazy wielką literą lub rozdziel je podkreślnikiem.
  • Kiedy obierasz sobie za cel promowanie swoich postów w sieci, nie stosuj najbardziej popularnych hashtagów, które zostały użyte już miliony razy. Sprawią one, że Twój wpis zaginie w gąszczu wielu innych i nie pozyskasz żadnej dedykowanej grupy odbiorców. Jeśli działasz na rynku lokalnym, unikaj pod swoim postem hashtagów, które należą do rankingu najbardziej popularnych na świecie. Możesz skorzystać z generatora hashtagów, aby wiedzieć, które z nich powinieneś omijać szerokim łukiem
  • Nie musisz używać jedynie angielskich hashtagów. Nadal część użytkowników mediów społecznościowych używa tylko polskich słów. Mają one dużą wartość zwłaszcza w lokalnych firmach. 
  • Nie wpisuj w kółko tych samych hashtagów pod swoimi zdjęciami. Jeśli zależy Ci na promowaniu Twoich treści, musisz wysilić się na coś więcej, niż powielanie w kółko tych samych haseł. Najlepsze hashtagi tak, jak hasła reklamowe wymagają trochę wysiłku.
jakie hashtagi

Hashtagi na Instagram –  ceń sobie jakość nad ilość

W opisie pod wybranym zdjęciem możesz umieścić nawet 30 hashtagów. Jak to jednak w życiu bywa, tutaj także jakość jest ceniona bardziej niż ilość i zamieszczenie trzech, czy czterech trafnie zdefiniowanych hashtagów, jest dużo więcej warte niż trzydzieści byle jakich, które dodatkowo mogą przyczynić się do tego, że Twój wpis zostanie odebrany jako spam, a Ty otrzymasz za niego shadowbana.

Dobrym doradcą jest jak zawsze prostota. Twój hashtag może być zbudowany z kilku słów, ale pamiętaj, że im prostszy tym będzie lepiej zapamiętany przez odbiorców. Dlatego nie komplikuj niepotrzebnie i szukaj prostych słów, w których możesz wyrazić to, czym się zajmujesz. Jeśli masz zamieścić hasztagi tylko dla samej sztuki, lepiej nie robić tego wcale. 

Generator hashtagów – Twój pomocnik w doborze najlepszych haseł

Wiesz już, jak działa hashtag, jednak nie masz pomysłów, jak dobrać hashtagi do postów, aby spełniły jak najlepiej swoją funkcję? Możesz wykorzystać generator hashtagów, który zrobi to za Ciebie. Generator hashtagów oparty jest na sztucznej inteligencji, a dzięki niemu tworzenie nowych hashtagów staje się prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Wystarczy, że wprowadzisz kilka kluczowych słów lub fraz związanych z treścią Twojego posta, a generator zaproponuje Ci zestawienie odpowiednich hashtagów, które pomogą zwiększyć zasięg Twoich treści i dotrzeć do większej liczby osób.

Czy warto w ogóle zawracać sobie głowę hashtagami?

Instagram, na którym królują hashtagi, dla wielu użytkowników pozostaje jedynie narzędziem służącym do rozrywki. Jednak branża e-commerce doskonale zaczyna wykorzystywać go, jako środek, który ma pomóc zwiększyć sprzedaż. Samo używanie hashtagów na pewno nie przyniesie spektakularnego wzrostu przychodu, ale z pewnością będzie jednym z działań, które wpłyną na jego wielkość. 

Hashtag to dziś doskonałe narzędzie, które pomaga w budowaniu własnej społeczności. Dzięki niemu łatwo możesz podejrzeć, jak radzi sobie Twoja marka w sieci i kto użytkuje Twoje produkty. To także doskonały pretekst, aby nawiązać relacje w sieci i zbliżyć się do potencjalnych klientów. Warto tak jak każde narzędzie e-commerce wykorzystywać go z głową i traktować jako dodatek na drodze do skutecznej sprzedaży.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *