Digital marketing — co to jest i dlaczego warto go stosować?

Dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii cyfrowych wywiera istotny wpływ właściwie na każdy obszar naszego funkcjonowania. Dotyczy to zarówno osób prywatnych, jak i wszystkich tych, którzy prowadzą działalność biznesową. Jednym z obszarów, w których da się zaobserwować wpływ rewolucji cyfrowej, jest marketing internetowy. Podczas gdy tradycyjne narzędzia promocji (ulotki, drobne akcesoria z logiem marki, banery reklamowe itp.) zaczynają odchodzić do lamusa, coraz większym zainteresowaniem cieszy się marketing online, czasem określany również jako digital marketing. Przeczytaj tekst, dowiedzieć się więcej na ten temat.

Digital marketing. Z czym to się je?

Digital marketing/e-digital marketing (z ang. marketing cyfrowy) to pojęcie, które powinien znać właściwie każdy, kto zawodowo zajmuje się szeroko pojętą reklamą. Pod tym określeniem rozumie się całokształt działań polegających na promocji biznesu w sieci. Cel jest taki sam jak ma to miejsce w przypadku marketingu tradycyjnego: pozyskanie klientów.

Nowoczesny marketing cyfrowy to obszerna kategoria. W jej zakres wchodzą tak różnorodne metody działania jak na przykład:

  • pozycjonowanie strony internetowej. Pozycjonowanie SEO to absolutna podstawa, jeśli chodzi o działania promocyjne prowadzone w sieci. Rozumie się przez to metody, których stosowanie zwiększa widoczność strony w wynikach wyszukiwania przeglądarek internetowych. Im częściej wyświetla się dana witryna podczas aktywności internautów, tym większe są szanse na pozyskanie kolejnych klientów,
  • content marketing, czyli tworzenie wartościowych, merytorycznych w postaci wideo (wywiady z ekspertami), tekstowej (blog branżowy) oraz dźwiękowej (podcasty). Dzięki temu firma może budować w oczach klientów profesjonalny wizerunek,
  • kampanie Google Ads, czyli płatne reklamy, które wyświetlają się użytkownikom w sieci. Najczęściej przedsiębiorca ponosi niewielki koszt za każdym razem, gdy internauta wyświetli daną reklamę,
  • social media marketing, czyli aktywność na popularnych platformach mediów społecznościowych (Facebook, TikTok, Instagram, LinkedIn),
  • e-mail marketing, tzn. jednoczesne wysyłanie setek lub tysięcy wiadomości mailowych, które zawierają na przykład informacje o ofercie przedsiębiorstwa oraz obecnych i planowanych akcjach promocyjnych.

Świadczeniem usług w tym zakresie zajmuje się zewnętrzna agencja digital marketing. Potrzebujesz wsparcia w działaniach? Zapytaj o darmową wycenę!

Dlaczego digital marketing wypiera tradycyjne sposoby promocji marki?

Nie da się nie zauważyć, że marketing online w coraz większym stopniu zaczyna dominować nad tradycyjnymi sposobami promocji. Dzieje się tak z kilku powodów. Przede wszystkim, promocja w sieci pozwala nawet małym, początkującym podmiotom skutecznie zaistnieć w świadomości odbiorcom. Nie mamy tu do czynienia z wysokim progiem wejścia w porównaniu np. z reklamą telewizyjną, która wymaga wielotysięcznych wydatków. Inwestycje w szeroko rozumiany digital marketing można zacząć już na poziomie kilkuset złotych, a następnie stopniowo zwiększać je wraz z rozwojem przedsiębiorstwa.

Ponadto, digital marketing jest podstawą działań promocyjnych w przypadku firm, działających w obszarze e-commerce. Dla tego typu podmiotów właściwie nie ma innego rozwiązania niż aktywność reklamowa z wykorzystaniem narzędzi wchodzących w skład digital marketingu.

Last but not least, marketing cyfrowy, o ile oczywiście jest odpowiednio wdrożony, pozwala na zbudowanie znacznie silniejszej więzi z odbiorcami, niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnych sposobów przekazu. Przykładowo, w ramach social media marketingu przedsiębiorstwo może brać czynny udział w dyskusji z internautami, tzn. reagować na ich obiekcje, oczekiwania oraz zgłaszane skargi. Jest to możliwość, jakiej nie daje reklama telewizyjna czy umieszczanie ogłoszeń w prasie tradycyjnej.

Marketing cyfrowy. Podsumowanie

Wdrożenie digital marketingu to szansa na dynamiczny rozwój działalności biznesowej oraz zwiększenie poziomu świadomości rynku konsumenckiego na temat danej marki. Nie powinno zatem nikogo dziwić, że coraz więcej przedsiębiorców z różnych branż decyduje się na takie rozwiązanie.

Oczywiście, taki stan rzeczy nie oznacza jeszcze, że samo wdrożenie działań promocyjnych online to remedium na rozwiązanie problemów prowadzonego przedsiębiorstwa. Wręcz przeciwnie; do osiągnięcia pełnego sukcesu konieczne są także takie czynniki jak np. umiejętnie stworzona polityka cenowa, wysokiej jakości towary i usługi oraz wykwalifikowany personel. Jedynie połączenie tych czynników daje szansę na sukces. Digital marketing powinien być traktowany jako jedna z części składowych całego procesu.

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *