TikTok

Czy Tik-Tok to genialne narzędzie marketingowe, a może nowy trend?

Nie mamy żadnych wątpliwości, że Tik Tok zdobywa coraz to większą popularność na arenie social mediów. Aplikacja jest pozornie prosta i powszechna wśród nastolatków. Stała jest jednak jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. Pomimo tego, że budzi wciąż sporo kontrowersji, to stanowi bardzo wartościowe narzędzie marketingowe. Wytłumaczmy co to jest Tik Tok oraz jak nagrać Tik Tok? Z nami poznasz wszelkie odpowiedzi na te właśnie pytania.

Definicja Tik Toka oraz działanie algorytmu

Tik Tok jest mobilną aplikacją, która zastąpiła Musical.ly. Ta aplikacja była popularna kilka lat temu. Tik Tok pozwala na nagrywanie, oglądanie, jak i także komentowanie bardzo krótkich treści wideo. Klipy dowolnie można edytować, dzięki filtrom, które są dostępne w aplikacji.

Filmiki na Tik Toku mają bardzo różne formy. Są to krótkie reportaże, fanfiki czy też teledyski. Są bardzo zabawne, angażujące, a czasami bardzo kontrowersyjne czy też wzruszające. Oglądający może wchodzić w pewne interakcje z innymi użytkownikami, poprzez tworzenie wspólnie nowych trendów. Interesujące wideo, które jest publikowane w mediach społecznościowych, nie tylko pozwala na interakcje pomiędzy użytkownikami “zwykłymi” aplikacji, ale stało się również bardzo atrakcyjne dla marek, które korzystają coraz chętniej z Tik Toka.

Z jednej strony Tik Tok jest obecnym trendy, ale przedsiębiorcy zorientowali się, że aplikacja ta jest doskonałym sposobem na pozyskanie nowych klientów, co potwierdzają zresztą badania na temat skuteczności multimedialnych kreacji w strategii marki. Okazuje się, że aż 93 procent marketerów uważa, że dzięki filmom w mediach społecznościowych udało się im pozyskać nowych klientów.

Przeróżne treści

Jeśli myślimy, że Tik Tok to jedynie wygłupy oraz tańce, to jesteśmy w sporym w błędzie. Owszem, duża część serwisu to bardzo popularne pranki, ale każdy znajdzie tutaj swoją niszę. W aplikacji coraz więcej przestrzeni zajmuje niesamowicie wartościowy content z przeróżnymi wskazówkami, poradami czy też nowościami. Tik Tok to przede wszystkim różnorodność.

Z czasem pojawiają się także inne formaty: pokazy sportowe, pokazy taneczne, pokazy akrobatyczne oraz liczne tutoriale. Obecnie dużym trendem jest psychologiczny content, w którym twórcy mniej oraz bardziej znani objaśniają przeróżne zjawiska ze świata psychologii.

Potęga przekazu

Przedsiębiorcy są coraz bardziej przekonani do prezentowania przekazu reklamowego na Tik Toku. Jednak mają problem z tym jak się robi live na Tik Toku? Tik Tok jest prosty w obsłudze. Pomimo tego możemy zrobić jakiś błąd, który naszą firmę może sporo kosztować. Jak tego uniknąć? Mamy dwa wyjścia. Pierwsze wyjście, to opanowanie Tik Toka poprzez czytanie i oglądanie licznych poradników oraz praktykę. Drugim wyjściem jest korzystanie regularne z agencji social media, która na mediach społecznościowych i marketingu internetowym znają się jak nikt inny.

W przypadku agencji interaktywnych możemy zdecydować się na współpracę jednorazową, jak i także współpracę stałą. W przypadku takiej dziedziny, jak Internet musimy być na bieżąco ze wszystkim, a więc polecamy jednak stałą współpracę. Wówczas agencja zna naszą firmę i może zaproponować działania długoterminowe. Cały media plan może być przygotowany z dużym wyprzedzeniem – w wielu branżach to się naprawdę sprawdza.

Jedno jest pewne – nie bójmy się Tik Toka. To jest absolutny hit.

Skomentuj